Złomowanie pojazdów
AUTO-RECYKLING
Recykling jest to jedna z metod ochrony środowiska naturalnego. Jej celem jest ograniczenie zużycia surowców naturalnych oraz zmniejszenie ilości odpadów. Zasadą działania recyklingu jest maksymalizacja ponownego wykorzystania tych samych materiałów, z uwzględnieniem minimalizacji nakładów na ich przetworzenie, przez co chronione są surowce naturalne, które służą do ich wytworzenia oraz surowce służące do ich późniejszego przetworzenia.Recykling odbywa się w dwóch obszarach: produkowania dóbr oraz późniejszego powstawania z nich odpadów. Założenia recyklingu zakładają wymuszanie odpowiednich postaw producentów dóbr, sprzyjających produkcji materiałów jak najbardziej odzyskiwalnych oraz tworzenie odpowiednich zachowań u odbiorców tych dóbr.
W momencie oddawania samochodu na złom właściciel lub osoba upoważniona ma obowiązek przedstawić do wglądu:
- Dowód Osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość,
- Dowód Rejestracyjny Pojazdu,
- Kartę Pojazdu, jeżeli była wydana lub stosowne zaświadczenie wystawione przez organ właściwy ze względu na miejsce ostatniej rejestracji pojazdu.
- W przypadku gdy pojazd ma 2 lub więcej właścicieli pisemna zgoda pozostałych osób bądź ich obecność przy wystawianiu dokumentu.
W przypadku zagubienia lub kradzieży dowodu rejestracyjnego, karty pojazdu, tablic(y) rejestracyjnych, właściciel składa odpowiednie oświadczenie. W takim przypadku, oraz jeżeli właściciel pojazdu nie jest uwidoczniony w dowodzie rejestracyjnym konieczne jest przedstawienie dokumentu własności pojazdu, np:
- Umowy kupna-sprzedaży potwierdzona w Urzędzie Skarbowym - w przypadku, gdy samochód został zakupiony, a nie został zarejestrowany na nowego właściciela (dowód rejestracyjny jest wystawiony na poprzedniego właściciela)
- Faktury
- Aktu darowizny
- Odpisu wyroku sądu
- Pokwitowanie z policji (w przypadku gdy dowód został zatrzymany) lub kopię dowodu rejestracyjnego pojazdu potwierdzoną przez dany Wydział Komunikacji
- Jeśli pojazd zarejestrowany jest na firmę, należy załączyć dokumenty firmy (Wpis do Ewidencji lub KRS), oraz Upoważnienie dla przedstawiciela firmy do zezłomowania pojazdu
- W przypadku śmierci właściciela pojazdu potrzebujemy Aktu Zgonu oraz Odpis Postanowienia Sądowego o stwierdzenie nabycia spadku
Naszym obowiązkiem jest wówczas:
- Unieważnienie Dowodu Rejestracyjnego, Karty Pojazdu oraz Tablic Rejestracyjnych,
- Wydanie Ci Zaświadczenia o Demontażu Pojazdu wraz z oświadczeniem, że unieważnił wspomniane dokumenty,
- Jeśli pojazd był niekompletny, wydanie Zaświadczenia o Przyjęciu Niekompletnego Pojazdu,
- Wysłanie w ciągu siedmiu dni egzemplarza Zaświadczenia o Demontażu Samochodu do Wydziału Komunikacji Urzędu Gminy, w którym ostatnio Twój samochód był zarejestrowany.